Профорієнтаційна робота

ВИБІР ПРОФЕСІЙНОГО ШЛЯХУ - ЖИТТЄВО ВАЖЛИВЕ РІШЕННЯ ДЛЯ МОЛОДІ!
Картинки по запросу "профорієнтація"У сучасних умовах розвитку в Україні ринкових відношень, ринку праці, нових форм власності, безробіття й конкуренції, своєчасний і обґрунтований вибір молоддю професії, навчального закладу, набуває дедалі більшого економічного й соціального значення.
Різні професії висувають різні вимоги до працівника. Для одних видів діяльності професійно важливою є концентрація уваги (хімік, бухгалтер), для інших важливішими є розподіл уваги, здатність зосередитися на кількох об’єктах (учитель, водій), для третіх — рівень розвитку інтелекту, пам’ять, просторова уява, особливості сенсомоторики і т. ін. Як показують дослідження, в даний час чи­мало людей займається не тією справою, до якої вони найбільш придатні, і чимало веде діяльність, до якої найменше придатні, що завдає збитків економіці держави. Раціонально та системно організована робота, спрямована на виявлення професійної придатності людини, з включенням до неї сучасних досягнень психодіагностики, дає можливість досягти значного соціального та економічного ефекту. Завдяки чому продуктивність праці може підвищуватися на 20—30 %, значно зменшуються витрати, пов’язані з підготовкою кадрів (у 2—3 рази), а також з виробничим травматизмом, аварійністю і захворюваністю (на 10—15 %). Одночасно зростає задоволеність працею, розвивається творча активність, удосконалюється майстерність. Психодіагностичне обстеження запобігатиме кількості непридатних до професії фахівців, людей незадоволених роботою, охочих змінити професію, місце роботи…
Як відомо, успішний вибір професії значною мірою визначає результати праці, рівень добробуту, сприяє реалізації особистісного потенціалу, а держава отримує максимальну віддачу. Якщо вибір професії молодою людиною зроблений необґрунтовано, помилково, то це може вплинути на якість його навчання у виші, і значною мірою знизити його конкурентоспроможність на ринку праці.
У цій ситуації актуально й гостро постає проблема конкретної допомоги молоді в професійному самовизначенні засобами професійної орієнтації. Сьогодні формування психологічної готовності випускників школи до усвідомленого вибору професії, до праці, стало не тільки гострою необхідністю, але й багатогранним і складним процесом.
Після численних зустрічей зі школярами та їх батьками (у межах реалізації проектів з профорієнтації) мені як практикуючому психологу стало очевидно, що більшість молодих людей прагне здобути вищу освіту, це є нормою й мінімальної планкою, у всякому разі, для обласного центру. У більшості випадків на це їх штовхають батьки, для яких освіта дійсно є цінністю, але для багатьох молодих людей - швидше  формальністю. Це може бути пов'язано з тим, що освіта, яка здобувається, обрана не виходячи з бажань чи здібностей самого абітурієнта, а «по знайомству», «як друзі або батьки сказали», «популярність професії» тощо.

Комментарии